FLEXI-BAR – tanko

109.00

Clear
FacebookTwitterGoogle PlusPinterestLinkedin

Tuoteseloste

Flexi-Bar on ainutlaatuinen ja monipuolinen syvien lihasten ja koko kehon harjoitusväline. Flexi-Baria vodaan  käyttää seisten, tasapainoillen yhdellä jalalla tai tasapainolaudalla, istuen, maaten tai liikkuen. Laaja soveltuvuus; kuntosalit, ryhmäliikunta, personal trainereiden asiakkaat, kuntien liikunnanohjaus, vammojen kuntoutus tai kotikuntoilu.

Flexi-Barin tehokkuus on tangon ainutlaatuisessa heiluriliikkeessä. Kehon tuottama aktiivinen Flexi-Bar tangon heilutus häiritsee selkärankaa tukevia syviä lihaksia koko rangan pituudelta. Nämä lihakset ovat vastuussa rangan tukevuuden ylläpidosta; toisin sanoen, nämä lihakset pitävät meidät pystyasennossa ja estävät romahtamasta kasaan. Kun heilutamme Flexi-Baria, laitamme selän ja vatsan lihakset töihin. Tämä työ lisää veren virtausta lihaksiin tuoden mukanaan lihasten suuresti tarvitsemaa happea ja poistaa lihaksista siellä olevat kuona-aineet. Lopputuloksena on vahvemmat ja tehokkaammat rankaa tukevat syvät lihakset, jotka pitävät selän stabiilina ja kivuttomana.

Koska Flexi-bar harjoittaa kaikkia kehon syviä lihaksia (vatsa, selkä), voit odottaa saavasi dramaattisia tuloksia kohtuullisessa ajassa – vaikutus näkyy todennäköisesti ensimmäisenä ryhdin paranemisena tai kroonisen selkäkivun vähittäisenä helpottumisena.

Flexi-Barin heilutustekniikka on helppo omaksua. Alkuvaiheessa Flexi-Barin heilutus tosin saattaa vaatia keskittymistä ja ponnistelua itse heilutukseen. Joillakin heilutustekniikan oppiminen saattaa vaatia hieman aikaa, silloin kyse on ainoastaan heilutustekniikan vaatiman koordinaation oppimisesta, ei kunnon heikkoudesta. Alkuvaiheessa olkapään ja selän pinnalliset lihakset tekevät suurimman työn heiluriliikkeessä. Kun heilutustekniikka harjoittelun jälkeen on kunnossa, kehon syvät lihakset ottavat päävastuun heiluriliikkeestä.

Flexi-Bar harjoittaa selän ja vatsan syviä lihaksia. Flexi-Barin heilutus aiheuttaa värähtelyn, joka kulkeutuu koko kehon läpi, myös osin tahdottomiin kehon syviin lihaksiin. Nämä lihakset reagoivat salamannopeasti suojaamaan selkärankaamme vaaran uhatessa esim. talvella liukastuessa. Kehon syvät lihakset ovat hyvin usein heikkoja ja niillä on puutteellinen verenkierto käytön puutteesta tai harjoittelun yksipuolisuudesta johtuen. Näiden lihasten päätehtävä on kuitenkin pitää selkäranka stabiilina päivittäisessä toiminnoissa ja liikunnassa ja niiden täytyy olla vahvoja ja joustavia. Flexi-Bar harjoittelu aktivoi nämä syvät lihakset isometrisillä ja isotonisilla supistuksilla – tukien samalla kehoa ja pitäen selkärangan oikeassa asennossa. Erityisesti sidekudos, joka koteloituu jokaiseen nikamaan, saa osansa lisääntyneestä verenkierrosta. Tämä lisääntynyt verenkierto pitää sidekudoksen vahvana, kuitenkin taipuisana ja herkkänä päivittäisen elämän vaatimuksiin vähentäen riskiä selän vammoille ja lisäten vastetta kaikenlaiseen harjoitteluun.

Flexi-Barin on kehittänyt Flexi-Sportsin tekninen tutkimuslaboratorio yhteistyössä Münchenin yliopiston kanssa.
Tieteelliset tutkimukset osoittavat, että harjoittelussa parhaat tulokset saavutetaan 4,6 hertsin frekvenssillä. Flexi-Barin kanssa työskennellään juuri tällä frekvenssillä. Flexi-Barin salaisuus piilee sen tarkasti määritetyssä taipuisuuden ja kestokyvyn suhteessa sekä heiluriliikkeessä. Lasikuidulla vahvistettu muovinen Flexi-Bar pohjautuu alun perin ilmailu- ja avaruustutkimukseen.

Flexi-Barin mukana toimitetaan koko kehon harjoittamiseen suunniteltu suomenkielinen harjoitusohjelma. Harjoittele Flexi-Barilla vähintään 10-15 minuuttia 3 kertaa viikossa. Lihakset reagoivat nopeammin ja harjoittelu tuottaa paremmat tulokset kuin perinteinen harjoittelu. Syvät lihakset ovat myös pääsääntöisesti hyvin pieniä, joten ne eivät tarvitse ajallisesti suuria määriä harjoitusta. Mikäli haluat myös pinnallisille lihaksille tehokasta harjoitusta, sinun tulee harjoitella suositusta enemmän. Flexi-bar muokkaa tehokkaasti pinnallisia lihaksia, lähinnä polttamalla rasvan niiden ympäriltä ja tuomalla ne paremmin esiin. Flexi-bar ei varsinaisesti kasvata lihasmassaa. Älä kuitenkaan harjoittele Flexi-Barilla yli kahta tuntia joka päivä.

Flexi-Barin aktiivinen värähtely aiheuttaa kehossa poikkeuksellisen passiivisen reaktion. Välineen avulla syvät lihakset joutuvat työskentelemään altistuessaan heiluriliikkeen tuottamalle ärsykkeelle. Sen lisäksi liikkeet vaikuttavat hartiaseudun, selän, lantion ja vatsan lihaksiin.

Flexi-Barin vaikutus perustuu passiivisen ja aktiivisen liikuntaelimistön tervehdyttämiseen sekä ennaltaehkäisyyn:

  • parantaa sensomotoriikkaa
  • tasaa neuromuskulaarisia eroja
  • parantaa syvien lihasten tiedostamista
  • parantaa koordinaatiokykyä
  • ehkäisee lantionpohjanlihasten surkastumista raskauden jälkeen
  • stimuloi ja vahvistaa sidekudosta

Flexi-Baria voidaan käyttää

  • helpottamaan lihasten kireyttä niskassa, selässä ja lonkassa
  • auttamaan eri nivelten ongelmissa (esim. artroosi, artriitti)
  • vahvistamaan selkärankaa tukevia syviä lihaksia
  • kehittämään lihasten voimaa ja kestävyyttä
  • parantamaan lihasten aineenvaihduntaa ja kuona-aineiden poistumista lihaksista
  • vähentämään kipua ja jäykkyyttä lihaksissa
  • kehittämään sensomotorista koordinaatiota ja reaktioaikaa
  • nopeuttamaan lihasten reaktioaikaa eri urheilulajeissa

Kontraindikaatiot

· tuoreen vamman ensi päivien kuntoutus
· raskauden viimeinen kolmannes
· syöpähoidot

Vaihtoehdot

Flexi-Bar Standardi (punainen) – yleisimmin käytetty malli, laaja soveltuvuus mm. ikäihmisten liikuttamiseen, työpaikkojen taukojumppavälineeksi, kotikuntoiluun ja ryhmäliikuntaan. Flexi-Barin mukaan tulee kaksi suomenkielistä kuvitettua harjoitusohjelmaa ja taukoliikuntaohjelma.

Flexi-Bar Intensiv (sininen)aktiiviliikkujille. Sininen Flexi-Bar Intensiv on uusin Flexi-Bar malli. Se asettuu jäykkyydeltään Standardin ja Atletikin väliin. Intensiv-mallia voi suositella jo pidempään Flexi-Barilla harjoitelleelle tai voimakkaammalle heiluttelijalle. Malli on yhtä kevyt kuin Standard-malli. Mukana kaksi suomenkielistä kuvitettua harjoitusohjelmaa ja taukoliikuntaohjelma sekä englannin kielinen harjoitus-DVD.

Flexi-Bar Athletik (musta) – huippu-urheilijoille kehitetty jäykin versio noudattaa kaikkia samoja periaatteita kuin muut Flexi-Bar mallit mutta vaatii enemmän voimaa. Flexi-Barin mukaan tulee kaksi suomenkielistä kuvitettua harjoitusohjelmaa ja taukoliikuntaohjelma.

Flexi-Bar Light (vihreä) – 472 grammaa ja 118 cm pitkä. 5-13 vuotiaille. Leikin, hauskanpidon ja heiluriliikkeen avulla lasten ryhtiongelmat ja motoriset ominaisuudet parantuvat. Lyhyempi ja huomattavasti löysempi malli. Flexi-Bar Kids mallia suositellaan käytettäväksi mm. olkapäävammojen ensikuntoutuksessa fysioterapeuttien ohjauksessa. Flexi-Bar Kids mukana tulee kaksi suomenkielistä kuvitettua harjoitusohjelmaa ja taukoliikuntaohjelma. Parantaa ryhtiä, keskittymiskykyä, koordinaatiota, aineenvaihdunnan häiriöitä sekä selkäranka- ja paino-ongelmia.

Lisätiedot

Valitse

Flexibar Athletic (musta), Flexibar Intensive (sininen), Flexibar Light (vihreä), Flexibar Standard (punainen)

Arvostelut

Ei vielä arvosteluja

Ole ensimmäinen joka lisää arvostelun “rdquo;